Inilah diriku..

Inilah diriku..
MOHAMAD SOLEHUDIN BIN ISMAIL

Tuesday, April 27, 2010

mulakan hidup baru..

Salam 1Malaysia..dah lama aku tak tengok blog aku ni..entah apa jadi pun aku tak tahu..tapi yang pasti aku nak berubah diri aku..aku nak mulakan hidup baru..aku nak cuba untuk jadi seorang pendiam..tak tahu la..mungkin nasib aku jadi begini..bila aku ceria, ada orang tak suka..aku nak hiburkan hati semua semua orang..tapi aku dah perangkap diri aku sendiri aku..ada orang tuduh aku macam-macam..tak ikut arahan la..hempas fail la..tapi semua aku tak buat..sejahat-jahat aku aku boleh fikir yang mana baik dan buruk..bila balik dari PRK Hulu Selangor, macam-macam cerita yang aku dengar..aku dah tak tahu nak wat macam mana..biarlah..yang pasti Allah mengetahui segala-galanya..aku tukar laluan untuk hantar Rang daftar Pemilih sebab aku nak ambil baju untuk dibawa ke Shah Alam..rumah sewa aku sekarang ni teng renovate..kenapa semua orang tak faham..aku sekarang ni berulang alik dari Padang Terap-Alor Setar sejauh 45 km sehala..tapi semua orang tak faham..arini pula aku penat..tetiba aku disuruh ke Kulim..bukan aku saja-saja tak mau pergi..tapi aku penat..aku pergi PRK pun bukan untuk jalan-jalan..tapi untuk bekerja..bantu Tuan Timbalan aku..tapi ada orang kata syok sebab dapat pergi jalan-jalan..percaya atau tidak, pada hari mengundi kami bertolak pukul 6 pagi..dengan tak sarapan cuma hanya berbekalkan kacang 2 bungkus (kecil), air mineral, air kotak, biskut tiger..pukul 9 malam baru aku jumpa nasi..tapi semua orang tak faham semua itu..tak apelah..aku harap-harap mereka akan sedar semua tu..aku pun nak minta maaflah kalu aku ada wat salah..mungkin ada yang sedar atau tidak..MAAFKAN AKU..

1 comment:

  1. lepas baca entry din ni, akak dah 'faham sesuatu' dan rasa bersalah sangat.... :(
    eh, ter emo kat sini plak...

    din, selagi din buat keje betul, jangan peduli orang nak cakap apa...yg penting ikhlas buat keje...dah la, toksah sedih2... ;)

    ReplyDelete